Jak Nie Złamać Segmentu - Wiercenie w Asfalcie
- Krzysztof Rzeszutek

- 24 paź 2019
- 1 minut(y) czytania
Zaktualizowano: 31 paź 2019

Witajcie, dziś rozwiążemy problem: Jak nie złamać segmentu.
Podczas wiercenia w asfalcie, bardzo trudno jest określić, na co możemy natrafić pod pierwszą warstwą. Tym bardziej trzeba uważać, ponieważ segmenty w takim wiertle powinny być stosunkowo twarde. Segment dobrze wlutowany jest bardzo odporny na ścinanie, natomiast może być wrażliwy na zginanie. Dlatego bardzo niebezpieczne są wszelkiego rodzaju otoczaki, kawałki kostki, granit itp. Szczególnie takie, które są luźne i mogą z boku naciskać i przez to zaginać segmenty do środka, a przez to łamać je lub tworzyć efekt tzw. "tulipana. Żeby uchronić Wiertło Koronowe, należy wprowadzić następujące zabiegi:
1) Oznaczyć na Wiertle miejsce, do jakiej głębokości można swobodnie i bez obaw wiercić, tzn. że nie natrafimy na niebezpieczny materiał.
2) Po osiągnięciu tego poziomu, należy zwiększyć dawkę wody oraz zmniejszyć prędkość wiercenia.
3) Można zastosować segmenty bardziej miękkie niż typowe stosowane do asfaltu. Mogą się szybciej ścierać, ale będą bardziej odporne w kontakcie z "niespodzianką" typu kamień lub coś podobnego.
Udanego Wiercenia!
W razie pytań piszcie.






Komentarze