top of page
  • Instagram
  • Facebook Social Ikona
  • YouTube

Jak Nie Złamać Segmentu - Wiercenie w Asfalcie

  • Zdjęcie autora: Krzysztof Rzeszutek
    Krzysztof Rzeszutek
  • 24 paź 2019
  • 1 minut(y) czytania

Zaktualizowano: 31 paź 2019


ree

Witajcie, dziś rozwiążemy problem: Jak nie złamać segmentu.


Podczas wiercenia w asfalcie, bardzo trudno jest określić, na co możemy natrafić pod pierwszą warstwą. Tym bardziej trzeba uważać, ponieważ segmenty w takim wiertle powinny być stosunkowo twarde. Segment dobrze wlutowany jest bardzo odporny na ścinanie, natomiast może być wrażliwy na zginanie. Dlatego bardzo niebezpieczne są wszelkiego rodzaju otoczaki, kawałki kostki, granit itp. Szczególnie takie, które są luźne i mogą z boku naciskać i przez to zaginać segmenty do środka, a przez to łamać je lub tworzyć efekt tzw. "tulipana. Żeby uchronić Wiertło Koronowe, należy wprowadzić następujące zabiegi:

1) Oznaczyć na Wiertle miejsce, do jakiej głębokości można swobodnie i bez obaw wiercić, tzn. że nie natrafimy na niebezpieczny materiał.

2) Po osiągnięciu tego poziomu, należy zwiększyć dawkę wody oraz zmniejszyć prędkość wiercenia.

3) Można zastosować segmenty bardziej miękkie niż typowe stosowane do asfaltu. Mogą się szybciej ścierać, ale będą bardziej odporne w kontakcie z "niespodzianką" typu kamień lub coś podobnego.

Udanego Wiercenia!

W razie pytań piszcie.

 
 
 

Komentarze


bottom of page